REKLAMAČNÍ ŘÁD
Prodávající:
Název: Martina Lálová Sládková
IČO: 08286361
DIČ: …(není plátce DPH)…
Adresa: Úsilné 195, České Budějovice 370 10
Kontaktní údaje:
Adresa provozovny: Sviny 25, Veselí nad Lužnicí 39181
Telefon: +420 734 313 000
E-mail: info@smysluplnematrace.cz
Webový portál: www.smysluplnematrace.cz
jako prodejce Zboží na e-shopu (dále jen "Prodávající")
Tento Reklamační řád upravuje způsob uplatnění práv z vadného plnění ze strany Kupujícího vůči Prodávajícímu, která mu vznikla na základě kupní smlouvy (dále jen "Smlouva") uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím v důsledku objednávky Zboží prostřednictvím e-shopu (dále jen "Webový portál") Prodávajícího.
I. Úvodní ustanovení
- Reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen "Obchodní podmínky") Prodávajícího. Kupující je povinen se před objednáním Zboží seznámit s Obchodními podmínkami Prodávajícího, včetně Reklamačního řádu. Zaškrtnutím souhlasu před odesláním Objednávky vyjadřuje Kupující souhlas s účinnými Obchodními podmínkami a Reklamačním řádem.
- Termíny, které jsou v Reklamačním řádu uvedeny s velkým počátečním písmenem, obsahují význam definovaný v tomto dokumentu. Jestliže nejsou termíny v Reklamačním řádu definovány, obsahují totožný význam jako v Obchodních podmínkách, popřípadě Smlouvě.
- Práva a povinnosti obsažená v Reklamačním řádu se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
II. Záruka za jakost
- Prodávající odpovídá Kupujícímu za jakost Zboží, tj. že Zboží nemá žádné vady, do okamžiku přechodu nebezpečí škody, neboli okamžiku převzetí Zboží, či okamžiku možného převzetí Zboží.
- Prodávající odpovídá Kupujícímu zejména za to, že Zboží odpovídá:
- popisu,
- druhu,
- množství,
- jakosti,
- funkčnosti,
- kompatibilitě,
- interoperabilitě,
- a jiným mezi smluvními stranami ujednaným vlastnostem,
- je vhodné ke splnění účelu, k němuž jeho koupi Kupující zamýšlel a s nímž je Prodávající obeznámen,
- jej Kupující obdrží s případným příslušenstvím, včetně návodu k použití, tj. montáži nebo instalaci.
- Dále Prodávající Kupujícímu odpovídá za to, že Zboží:
- je vhodné ke splnění účelu, k němuž se Zboží daného druhu obvykle užívá,
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility, interoperability a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží daného druhu, které může Kupující rozumně očekávat, též s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím, zejména prostřednictvím reklamy nebo označení,
- je Kupujícímu dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži nebo instalaci a jinými pokyny k použití, které může Kupující rozumně očekávat,
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které byly Kupujícímu poskytnuty před uzavřením smlouvy.
- K výrokům, které jsou uvedeny v předchozím odstavci, nebude přihlédnuto, pakliže Prodávající Kupujícího upozornil, že se některé vlastnosti Zboží liší a Kupující s tím před uzavřením Smlouvy vyjádřil souhlas.
- Prodávající ke Zboží poskytuje doklad o jeho zakoupení, tj. fakturu, která zároveň slouží jako doklad o záruce. Obsahuje veškeré zákonem požadované údaje, které jsou nezbytné pro uplatnění práv ze záruky vyplývajících, zejména název Zboží, cenu, množství, sériové číslo a délku záruky.
- Prodávající poskytne Kupujícímu na jeho žádost též záruční list. Prodávající v záručním listu uvede obsah poskytované záruky, včetně jejího rozsahu, podmínek a způsobu uplatnění práv z ní vyplývajících a délku záruky. Poskytnutím záruky nejsou dotčena práva Kupujícího, která se váží ke koupi Zboží.
III. Práva z vadného plnění
- Kupující je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (dále jen "Reklamace") v případě, že má Zboží vadu, neboli nesplňuje některou z podmínek uvedených v předchozí sekci.
- Kupující tak může učinit prostřednictvím e-mailu info@smysluplnematrace.cz, dopisu na adresu Úsilné 195, České Budějovice 370 10 či osobně na adrese provozovny Prodávajícího Sviny č.25, Veselí nad Lužnicí 39181.
- Kupující je povinen při uplatnění Reklamace zvolit, jakým způsobem má být Reklamace řešena, přičemž již učiněná volba je závazná a nemůže být bez souhlasu Prodávajícího měněna. Reklamace bude Prodávajícím následně řešena v souladu s Kupujícím zvoleným způsobem.
- Jestliže má Zboží vadu, má Kupující právo na:
- odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží,
- odstranění vady opravou Zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny Zboží,
- odstoupení od Smlouvy.
- Změna způsobu řešení Reklamace je možná v případě, že Kupující požadoval odstranění vady opravou Zboží, která se ukáže být neodstranitelnou.
- Prodávající je oprávněn odmítnout odstranění vady opravou Zboží, pokud se vada ukáže být neopravitelnou nebo by její odstranění bylo nepřiměřeně nákladné, zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
- Na odstoupení od Smlouvy či přiměřenou slevu z kupní ceny má Kupující právo, pakliže:
- Prodávající odmítne odstranit vadu opravou Zboží,
- se totožná vada Zboží objeví opakovaně,
- vada představuje podstatné porušení Smlouvy,
- Prodávající neodstranil vadu opravou Zboží v přiměřené lhůtě.
- Kupující není oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, že je vada Zboží nevýznamná.
- Kupující není oprávněn uplatnit Reklamaci Zboží, jestliže vadu Zboží způsobil svým zaviněním či o vadě Zboží věděl při jeho převzetí.
- Reklamaci nelze uplatnit ani u vady Zboží, které bylo prodáno za nižší kupní cenu z důvodu této vady Zboží.
- Za vadu Zboží nelze považovat opotřebení Zboží vzniklé v důsledku jeho obvyklého užívání, popřípadě opotřebení odpovídající míře předchozího používání již použitého Zboží.
- Nárok na uplatnění Reklamace zaniká, jestliže vada Zboží byla způsobena neodbornou montáží či instalací Zboží, stejně jako v případě neodborného zacházení se Zbožím.
IV. Uplatnění Reklamace
- V případě, že Reklamaci uplatňuje spotřebitel, je oprávněn tak učinit do 2 let od převzetí Zboží.
- Pokud se vada projeví do 1 roku od převzetí Zboží, má se za to, že Zboží bylo vadné již v okamžiku převzetí.
- Doba uvedená v bodech 4.1. a 4.2. neběží po dobu, během níž Kupující nemůže Zboží užívat, a to za podmínky, že Reklamace byla oprávněná.
- V případě, že Reklamaci uplatňuje podnikatel, je povinen oznámit a vytknout vadu Zboží bez zbytečného odkladu poté, co ji měl a mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
- Vzor pro uplatnění Reklamace pod názvem "Formulář pro uplatnění reklamace ze smlouvy o koupi zboží" se nachází na webovém portálu Prodávajícího www.smysluplnematrace.cz.
- Při uplatnění Reklamace bude Kupujícímu ze strany Prodávajícího vystaveno písemné potvrzení obsahující:
- datum uplatnění Reklamace,
- obsah Reklamace – specifikaci Zboží, včetně popisu vady,
- způsob řešení Reklamace, který je Kupujícím požadován,
- kontaktní údaje Kupujícího za účelem poskytnutí informace o vyřízení Reklamace ze strany Prodávajícího.
- Prodávající nese náklady spojené s převzetím věci za účelem odstranění vady.
- Lhůta pro odstranění vady opravou Zboží činí 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Běh lhůty je přerušen, pokud Prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro řešení Reklamace, a to až doby jejich obdržení ze strany Kupujícího.
- O vyřízení reklamace bude Kupující informován ze strany Prodávajícího prostřednictvím uvedené e-mailové adresy či telefonního čísla. Prodávající následně vystaví Kupujícímu potvrzení o datu a způsobu řešení Reklamace. Dále Prodávající Kupujícího vyzve v případě řešení Reklamace odstraněním vady Zboží opravou k převzetí Zboží. Peníze smí kupující požadovat až po třetí reklamaci stejné vady, v případě, že se s prodávajícím nedohodne jinak.
V. Závěrečná ustanovení
- Vytvořením a odesláním Objednávky týkající se koupě Zboží Zákazník potvrzuje, že se seznámil s Reklamačním řádem, a že s ním prostřednictvím webového formuláře vyjadřuje souhlas v plném rozsahu.
- Prodávající je oprávněn Reklamační řád měnit. Nový Reklamační řád zveřejní na svém Webovém portálu.
Tento Reklamační řád nabývá účinnosti ode dne 10.9.2024.